• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Безбар'єрний доступ

Більше про спілкування без бар’єрів читайте у «Довіднику безбар’єрності» - wym-1680327976476


Акція "Я вірю в силу доброти"

З 24 квітня по 2 травня в Софіївському ліцеї проходила волонтерська акція "Я вірю в силу доброти". Учні збирали допомогу для мешканців Веселівського психоневрологічного інтернату, які переїхали з окупованих територій.

Діти активно поринули у волонтерську діяльність та зібрали багато потрібних речей, які ми передали волонтерам. Дитячі книжки, пластилін, альбоми для малювання, фарби, олівці, вологі серветки, засоби гігієни, сік, цукерки, печиво - це все зараз прямує до Запорізької області. Сподіваємося, що зібрані речі не лише принесуть радість, а й допоможуть відчути щиру турботу і нашу підтримку людям з інвалідністю, яким довелося покинути свої домівки.

/Files/images/Снимок.JPG



Люди з інвалідністю: правила комунікації

Запитуйте, перш ніж допомогти

Те, що хтось має інвалідність або порушення, не означає, що вона або він потребує допомоги.

За звичайних обставин люди з інвалідністю, як правило, можуть прекрасно пересуватися. Дорослі з інвалідністю хочуть, щоб їх сприймали як дорослих, незалежних людей. Пропонуйте допомогу тільки якщо людина має в ній потребу. Людина з інвалідністю швидше за все повідомить, коли їй буде потрібна допомога. І якщо ви дійсно хочете допомогти, запитайте як, перш ніж діяти.

Будьте обережні щодо фізичного контакту

Положення тіла деяких людей з порушеннями залежить від стану і положення їхніх рук. Захоплення рук, навіть якщо ваш намір полягає в тому, щоб допомогти, може порушити їхню рівновагу.

Уникайте поплескування людини по голові або дотиків до її інвалідного візка, тростини. Люди з інвалідністю вважають свої реабілітаційні пристосування частиною свого особистого простору.

Думайте, перш ніж говорити

Завжди говоріть безпосередньо з людиною з інвалідністю, а не з її супровідником, помічником або перекладачем жестової мови. Невелика бесіда з людиною з інвалідністю — це чудово, тільки говоріть з нею так, як ви б спілкувалися з будь-якою іншою людиною. Поважайте її приватне життя. Якщо ви питаєте людину про її недугу, вона може відчути, що вам більше цікаві її обмеження, ніж її особистість.

Не робіть припущень

Самі люди з інвалідністю — найкращі судді щодо того, що вони можуть або не можуть робити.

Відповідайте на прохання люб’язно

Загальні правила етикету

Уникайте слів, які ображають: жертва, прикутий, сліпий, каліка, неповноцінний, хворий. Натомість кажіть: людина з інвалідністю, людина з травмою хребта, дитина з порушеннями зору, людина на візку.

2

Коли вас знайомлять з людиною з інвалідністю, звертайтеся прямо до неї, а не до того, хто її супроводжує, не до перекладача жестової мови.

3

Коли вас знайомлять з людиною з інвалідністю, цілком природно потиснути їй руку. Навіть той, кому важко рухати рукою, чи той, у кого протез, може потиснути руку — праву чи ліву — це припустимо.

4

Якщо ви пропонуєте допомогу, почекайте, доки її приймуть, а потім спитайте, що саме робити, коли та як.

5

Коли ви зустрічаєтеся з людиною, яка погано або зовсім не бачить, обов’язково називайте себе і тих, хто прийшов з вами. Якщо розмова в групі — не забувайте пояснювати, до кого саме ви зараз звертаєтеся, назвіть себе.

6

Звертайтеся до дорослих людей з інвалідністю, як до дорослих. Звертайтеся на ім’я і на «ти», тільки якщо ви добре знайомі.

7

Коли ви розмовляєте з людиною, яка має труднощі в спілкуванні, слухайте її уважно. Будьте терплячим, чекайте, коли співрозмовник сам закінчить фразу. Не виправляйте його і не доказуйте речень за нього. Ніколи не прикидайтеся, що ви щось розумієте, якщо це насправді не так. Скажіть, якщо не до кінця зрозуміли. Це допоможе співрозмовнику відповісти вам, а вам — зрозуміти його.

8

Щоб привернути увагу людини, яка погано чує, помахайте їй рукою або поплескайте по плечу. Дивіться їй просто у вічі, говоріть чітко, але майте на увазі, що не всі люди, які погано чують, можуть читати по губах. Говорячи до когось, хто вміє читати по губах, розташуйтеся так, щоб на вас падало світло і вас було добре видно. Намагайтеся, щоб вам нічого не заважало (їжа, одяг, рухи, міміка).

9

Не знічуйтесь, якщо випадково обмовилися («Побачимося», «Ви чули про це?», «Ходімо»). Бо діти з порушеннями зору бачать руками, з порушеннями опорно-рухового апарату — ходять.

10

Інвалідний візок — це частина недоторканого простору. Спиратися чи виснути на інвалідному візку означає спиратися і виснути на його власнику.

11

Коли говорите з людиною, яка пересувається на візку чи на костурах, розташуйтеся так, щоб ваші та її очі були на одному рівні. Тоді вам буде легше розмовляти.

12

Пам’ятайте, що в людей із труднощами в пересуванні, як правило, немає проблем із зором, слухом та нюхом.

13

Не думайте, що необхідність користуватися інвалідним візком — трагедія. Це спосіб вільного (якщо немає архітектурних бар’єрів) пересування. Якщо люди, котрі їздять на візку, не втратили здатності ходити, вони можуть пересуватися, спираючись на костур, палицю тощо. Візки про­сто економлять сили і час.

14

Якщо в чомусь сумніваєтесь — покладіться на здоровий глузд і співчуття. Будьте спокійними та привітними. Якщо не знаєте, що робити, — спитайте свого співрозмовника. Не бійтеся зачепити його цим, адже ви показуєте, що щиро зацікавлені у спілкуванні. Якщо хочете, щоб вас зрозуміли, — вас зрозуміють. Не бійтеся жартувати. Ставтеся до іншої людини як до себе. Поважайте її, і все буде гаразд.


2 квітня - Всесвітній день поширення інформації про проблеми аутизму (World Autism Awareness Day).


Діти з аутизмом поряд із нами, і вони – це частина нашого суспільства.
Стань супергероєм для дитини з аутизмом! Одягай блакитне, поширюй інформацію про аутизм!

Аутизм - це стан, який виникає внаслідок порушення розвитку головного мозку і характеризується вродженим та всебічним дефіцитом соціальної взаємодії та спілкування.
Аутизм впливає на кожну людину по-різному, і може варіюватися від дуже легкої до дуже важкої форми прояву.

Згідно даних ООН, більш ніж 60 мільйонів осіб у світі живуть з діагнозом «аутизм».
Слово «аутизм» походить від грецького autos – «сам», а аутизм означає «занурення у себе». Історії відомо не мало яскравих особистостей, у яких спостерігалися деякі симптоми цієї не простої хвороби. Приміром, Вінсент Ван Гог і Леонардо да Вінчі, Гаррі Труман і Авраам Лінкольн, Вуді Аллен і Боб Ділан, і багато інших.

Аутизм не виліковний, але при своєчасній діагностиці та корекційному втручанні, дитина може бути адаптована до життя у дорослому віці.

2 квітня весь світ проводить флешмоби і "запалює" синім/Files/images/56178590_2178721238901389_81634512114548736_n.jpg, щоб проінформувати суспільство про аутизм, підтримати дітей та дорослих з аутизмом.В цей день ми можемо зробити багато різних речей, щоб підтримати людей з аутизмом та їх родини. Можна збирати кошти на організації, які допомагають людям з аутизмом. Можна поширювати інформацію про аутизм у соціальних мережах та розповідати про свої особисті історії. А можна просто підтримати свого друга, знайомого або колегу, який живе з цим діагнозом або має такий в родині чи серед друзів.

Давайте разом зробимо більше для того, щоб люди з аутизмом почувалися у нашому суспільстві комфортно та підтримано, збільшимо свідомість та відкритість нашого оточення. Поширюйте інформацію, робіть добрі справи та змінюйте світ на краще./Files/images/338815160_747069537019967_5229422386430002792_n.jpg

/Files/images/338674051_979331653050562_4974367872161288111_n.jpg

/Files/images/339406952_1336018903628662_4475424678419449058_n.jpg




Мультфільм про довідник безбар'єрності

Те, як ми говоримо до людини, може або її надихнути, або відкинути за бар’єри. Мультфільм показує історії різних людей нібито у двох реальностях: в одній говорять «мати-одиначка», «даун», «старий», в іншій – жінка, що виховує дитину сама, людина із синдромом Дауна, людина літнього віку. Дивіться, як з толерантної мови починаються зміни в житті.

Мультфільм створено громадською організацією «Безбар'єрність» в межах ініціативи першої леді Олени Зеленської «Без бар’єрів».

wym-1680328561903


«Безбар’єрність – це жити повноцінним життям»

На виконання листа Міністерства освіти і науки №5/110-23 від 03.02.2023 року « Про проведення уроку безбар’єрності» 30 березня 2023 року для учнів та батьків 11 класу Софіївського ліцею було проведено інформаційно-просвітницький захід на тему «Безбар’єрність – це жити повноцінним життям».

Обговорили різні аспекти безбар’єрності у сучасному українському суспільстві, зокрема, можливості для всіх людей жити повноцінним життям, сучасну цифровізацію документообігу через додаток Дія, сприйняття людей такими, якими вони є.

/Files/images/Безбар’єрність – це жити повноцінним життям.png

Під час спілкування розкрили питання як проявляти свої емоції та допомагати людям, говорити про свої відчуття, підтримувати на відстані, які є техніки подолання стресу.

Наразі наше суспільство має бути гуманним, толерантним, а люди жити повноцінним життям без бар’єрів.


Засідання учнівського самоврядування на тему: "Безбар'єрність - це бачити людей серцем"

27.03.2023 відбулося засідання учнівського самоврядування. Розглянули складові безбар'єрності, напрямки її просування у нашому суспільстві та зазначили, що безбар’єрність – це, перш за все, забезпечення рівних прав та можливостей для всіх, зокрема тих, хто відчуває на собі наявні в суспільстві обмеження.

/Files/images/Blue Summer Beach Photo Collage.png



Урок-флешмоб #LOTS_OF_SOCKS

21 березня 2023 року з учнями Софіївського ліцею було проведено урок-флешмоб #LOTS_OF_SOCKS з нагоди Міжнародного дня людини з синдромом Дауна.

/Files/images/Дизайн без назви.jpg

Ця дата – 21.03 – пов’язана із трьома копіями 21-ої хромосоми (замість двох). Це генетична випадковість. Тобто дитина з синдромом може народитися в будь-якій родині. В Україні кожного року з’являється до 400 таких дітей. Вони повільніше розвиваються і пізніше своїх ровесників проходять загальні етапи розвитку. Але все компенсується добротою, щирістю і безпосередністю, які вони випромінюють у світло. Їм не потрібні ліки та медичне обладнання. Для їх інтелектуального розвитку необхідні лише заняття з педагогами за спеціальними методиками, які враховують особливості їх сприйняття.

Вони не тільки здібні до навчання, а ще й дуже талановиті. Але завдяки помилковим стереотипам вони часто стикаються з ворожістю та нерозумінням і тому вимушені бути в ізоляції. Через відсутність правдивої інформації про синдром тисячі родин змушені боротися за гідне майбутнє своїх дітей, відчуваючи неприховану антипатію оточуючих.

Під час уроку познайомили учнів зі змістом поняття «синдром Дауна», «людина з синдромом Дауна», вчили бачити спочатку людину, а потім її інвалідність та спонукали до виховання доброзичливості, чуйності, взаємоповаги, людяності, терпимості


Година спілкування ""Безбар'єрність. Нуль дискримінації"."

1 березня 2023 року психологічною службою Софіївського ліцею з учнями 11-го класу було проведено годину спілкування "Безбар'єрність. Нуль дискримінації". Девіз цієї зустрічі: Будь собою», – заклик стати на захист чесного і справедливого суспільства, прийняти культурне розмаїття, розуміти і поважати відмінності, підтримувати один одного.

Говорили про безбар'єрність, відмову від дискримінації, зміцненні соціальної єдності, про право на гідне життя незалежно від віку, статі, національної чи етнічної приналежності, зовнішності, вірування тощо.

/Files/images/1.png


Круглий стіл "Мова безбар'єрності"

28 лютого 2023 р колектив Софіївського ліцею зустрівся за круглим столом та обговорили питання "Мова безбар'єрності".

Вивчали основні правила безбар’єрного спілкування разом із «Довідником безбар'єрності» - сучасним гідом з коректного спілкування, у якому зафіксовані нові норми безбар’єрної мови.

Пам’ятаємо, що мова також має бути безбар’єрною, адже слова мають не менший вплив, аніж наші дії.

/Files/images/2.png


"Україна без бар'єрів"

План заходів - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1041-2022-%D1%80#Text

wym-1675764456204

«Довідник безбар’єрності» - https://bf.in.ua/.

wym-1675764403835

Айдентика - https://barrierfree.crevv.com/

wym-1675764325935

Комунікаційна стратегія - https://cutt.ly/a1IyEXv.

wym-1675764254926

Вкладення
Кiлькiсть переглядiв: 120

Коментарi